Problemy w nauce

Treningi metodą EEG Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na efekty szkolne dzieci w różnym wieku. Dobrze się sprawdzają jako jedna z metod wczesnego wspierania dzieci przedszkolnych dotkniętych różnymi dysfunkcjami i wpływają na przyspieszenie ich psychofizycznej dojrzałość do przyszłych obowiązków szkolnych.

Treningi w połączeniu z klasycznymi metodami psychologiczno-pedagogicznymi przynoszą doskonałe efekty, stanowiąc duży krok w rozwoju zarówno funkcji umysłowych jak i społecznych uczniów. Poprawie zachowania i możliwości poznawczych sprzyja wyhamowanie lub zredukowanie między innymi takich zaburzeń jak:

  • dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
  • zespoły zaburzeń uwagi i koncentracji (ADD)
  • wady rozwojowe języka
  • zaburzenia pamięci
  • rozumienia czytanego tekstu
  • mała wytrzymałość poznawcza
  • brak motywacji do nauki
  • zaburzenia snu
  • lęki
  • zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
  • nerwice
  • moczenie nocne

Dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce

  • zaburzenia pamięci
  • zaburzenia rozwoju mowy
  • zespoły zaburzeń uwagi
  • dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
  • problemy z czytaniem i pisaniem
  • słaba wytrzymałość poznawcza
  • brak motywacji do nauki

Dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce w zachowaniu

  • nadpobudliwość psychoruchowa
  • zachowania opozycyjne i buntownicze
  • agresja
  • lęki
  • tiki
  • niekontrolowane wybuchy gniewu
  • negatywne i natrętne myśli
  • nadmierne zmiany nastroju
  • zaburzenia snu
  • nieśmiałość i nadmierne wycofywanie się
  • niestabilność emocjonalna
  • fobie szkolne
  • nerwica
  • moczenie nocne
  • chwiejne „ego” u nastolatków

Przeczytaj także o roli EEG Biofeedback we wspomaganiu leczenia i rehabilitacji

error: Treść chroniona prawem autorskim © EEB BIOFEEDBACK